Logotyp Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Podjęte działania:

  • Inspekcja Handlowa sprawdziła oznakowanie ponad 220 partii produktów, które zawierają tzw. lotne związki organiczne – są to substancje chemiczne powszechnie stosowane w farbach, emaliach czy lakierach.
  • Planujesz malowanie mieszkania lub domu? Zapoznaj się z informacją z kontroli IH.

Logotyp Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Podjęte działania:

  • Prezes Urzędu Tomasz Chróstny wydał trzy decyzje dotyczące Getin Noble Banku, kwestionując sposób oferowania obligacji GetBack, niedozwolone klauzule i jednostronną zmianę umów.
  • Nabyłeś obligacje GetBack za namową doradcy z Getin Noble Banku? Dzięki decyzji Prezesa UOKiK możesz liczyć na 20 tys. zł rekompensaty.

Logotyp Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Podjęte działania:

  • Wojewódzkie inspektoraty Inspekcji Handlowej wzięły pod lupę sprzęt elektryczny: przewody oraz listy przepięciowe.
  • 6 na 10 przewodów elektrycznych oraz 11 na 15 listew miało wady konstrukcyjne.
  • 7 na 44 listwy było błędnie oznakowanych.

Logotyp Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Podjęte działania:

  • Wojewódzkie inspektoraty Inspekcji Handlowej wzięły pod lupę hulajnogi sportowe.
  • Prawie połowa partii posiadała nieprawidłowości.
  • Najczęściej wątpliwości wzbudzało wadliwe oznakowanie, w mniejszym stopniu wady konstrukcyjne.

Podjęte działania:

  • 290 testów, 7 450 wyników – UOKiK sprawdził jakość proszków do prania tkanin kolorowych.
  • Jak 10 proszków poradziło sobie z usuwaniem plam, ochroną kolorów?  Sprawdź na uokik.gov.pl

Logotyp Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Podjęte działania:

  • Planujesz zakup kasku dla dziecka?
  • Inspekcja Handlowa w pierwszej połowie 2020 r. skontrolowała kaski ochronne dla najmłodszych rowerzystów.
  • Rodzicu, przeczytaj raport z kontroli i zapoznaj się z naszymi poradami.

Logotyp Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Podjęte działania:

  • Fałszywy pretekst spotkania, nieistniejace nagrody i rzekome promocje – takie techniki stosuje spółka Swiss-Med, by zwabić konsumentów na pokazy handlowe i sprzedać im produkty po zawyżonych cenach.
  • Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył na Swiss-Med ponad 1,6 mln zł kary.
  • Wszczął także postępowanie wyjaśniające wobec firmy Eneda, na której praktyki podczas pokazów skarżą się konsumenci.

Logotyp Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Podjęte działania:

  • Inspekcja Handlowa w 2019 r. skontrolowała 211 partii farb i lakierów i zakwestionowała oznakowanie 18 z nich.
  • 25 próbek zostało zbadanych w laboratorium, gdzie eksperci w 3 przypadkach stwierdzili nieprawidłowości.
  • Planujesz malowanie mieszkania lub domu? Zapoznaj się z informacją z kontroli IH.