Logotyp Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Podjęte działania:

  • Trwa ogólnopolska kampania społeczna Prezesa UOKiK pod hasłem „Policz i nie przelicz się!”
  • Do tej pory w akcję zaangażowało się blisko 180 mediów i instytucji.
  • Dziękujemy za dotychczasowe wsparcie i zachęcamy do dalszego włączania się w kampanię.

Logotyp Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Podjęte działania:

  • Inspekcja Handlowa sprawdziła oznakowanie i jakość odzieży dla małych dzieci.
  • Skład rzeczywisty a deklarowany różni się w przypadku prawie 40 proc. badanych produktów.
  • Kontrolerzy zakwestionowali jedynie 8,1 proc. odzieży pod kątem etykiet np. ze względu na złe  nazewnictwo włókien.

Logotyp Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Podjęte działania:

  • Inspekcja Handlowa na zlecenie Prezesa UOKiK skontrolowała oznakowanie oraz bezpieczeństwo produktów dla maluchów - zabawek, krzesełek do karmienia oraz łóżeczek dziecięcych.
  • Najwięcej nieprawidłowości inspektorzy wykryli w fotelikach do kąpieli – co drugiemu brakowało odpowiednich ostrzeżeń lub instrukcji obsługi, a niektóre miały wady konstrukcyjne.
  • Ilość niezgodnych zabawek sprowadzanych z zagranicy była wyższa niż w 2020 r.

Logotyp Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Podjęte działania:

  • Czy wiesz ile zapłacisz za produkt, który wkładasz do koszyka? Czy bardziej opłaca się kupić pomidory pakowane czy te na wagę? Ser w opakowaniu 250 czy 500 gramów? Podpowiadamy, jak możesz porównać różne oferty.
  • Inspekcja Handlowa na zlecenie Prezesa UOKiK skontrolowała, jak sprzedawcy informują o cenach.
  • Błędy popełnił co drugi sprzedawca, a zastrzeżenia wzbudził co siódmy skontrolowany produkt.

Logotyp Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej


15 września 2021 r. w siedzibie zamojskiej delegatury Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej przy ul. Partyzantów 3, z inicjatywy dyrektora delegatury Anny Subocz-Chachuła, w ramach współdziałania z innymi jednostkami zajmującymi się ochroną konsumentów, odbyło się kolejne spotkanie z miejskim i powiatowymi rzecznikami konsumentów.

Logotyp Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Podjęte działania:

  • Prezes UOKiK zlecił kolejną kontrolę dotyczącą cen owoców i warzyw.
  • Pracownicy Inspekcji Handlowej sprawdzą ceny jabłek, borówek, ziemniaków i kapusty na poszczególnych szczeblach obrotu.
  • Pozwoli to oszacować, ile na tych produktach zarabiają rolnicy, pośrednicy oraz sieci handlowe.

Logotyp Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Podjęte działania:

  • Dziś, 6 września, startuje ogólnopolska kampania społeczna Prezesa UOKiK pod hasłem „Policz i nie przelicz się!”.
  • Prezes Urzędu Tomasz Chróstny ostrzega w niej przed ryzykiem utraty oszczędności i apeluje o rozważne podejmowanie decyzji inwestycyjnych i finansowych.
  • Zanim zdecydujesz ― policz i nie przelicz się!

Logotyp Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Podjęte działania:

  • Rynek rolno-spożywczy znajduje się pod baczną obserwacją Prezesa UOKiK.
  • Najnowsze działania dotyczą kontroli w skupach jabłek.
  • Pracownicy Inspekcji Handlowej sprawdzają, czy ceny tych owoców są ustalane zgodnie z prawem.