• Drożej w kasie niż wskazuje na to cena umieszczona przy towarze oraz brak informacji o cenie przy produkcie na półce – to zarzuty UOKiK wobec Jeronimo Martins Polska, właściciela sklepów Biedronka.
  • Ze skarg konsumentów i ustaleń Inspekcji Handlowej wynika, że takie sytuacje nie są rzadkością w tej sieci.
  • Za nieuczciwe praktyki przedsiębiorcy grozi kara do 10 proc. obrotu.

  • „Polski” czosnek z Egiptu, cebula jednocześnie z kilku krajów?
  • Takie warzywa spotykamy w naszych sklepach.
  • Inspekcja Handlowa sprawdziła oznakowanie warzyw i owoców krajem pochodzenia – wyniki z 18 sieci prezentuje UOKiK.
  • Kolejne działania UOKiK dla rolnictwa przedstawimy jutro na spotkaniu prasowym. Zapraszamy w środę o 11. 00.

  • Pierogi, pyzy, surówki i inne wyroby garmażeryjne – kupujemy je, bo są wygodne i proste w przygotowaniu.
  • Co czwarte gotowe danie wzbudziło zastrzeżenia podczas kontroli Inspekcji Handlowej.
  • Najgorzej wypadły produkty sprzedawane na wagę.

  • Brak kurczaka w karmie dla psów „z kurczakiem” czy brak wołowiny w puszce „wołowina” dla kotów? To możliwe.
  • Tak wynika z kontroli karmy dla zwierząt, którą przeprowadzili pracownicy Inspekcji Handlowej.
  • Nieprawidłowości dotyczyły blisko 20 procent produktów.

  • W 87 proc. barów i restauracji na dworcach i stacjach benzynowych może cię spotkać przykra niespodzianka – tak wynika z kontroli Inspekcji Handlowej. Przypominamy, jakie masz wtedy prawa.
  • Na jakie posiłki możesz liczyć w zagranicznym hotelu; co zrobić, gdy ośrodek nie wywiąże się z oferty? – dowiedz się z poradnika na stronie Europejskiego Centrum Konsumenckiego.
  • Już po raz dziesiąty w ramach akcji „Przed wakacjami – co warto wiedzieć” przygotowaliśmy porady na czas letniego wypoczynku.

  • W Puławach ruszył ośrodek konsumencki w ramach projektu Dlakonsumenta.pl
  • Nieodpłatna pomoc prawna dla konsumentów, edukacja i wymiana wiedzy to główne cele projektu.

  • Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał dwie decyzje dotyczące firm organizujących pokazy handlowe.
  • Vitaldream oraz R.A.M. Polska sprzedawały Aplikator Pola Magnetycznego.
  • Firmy wprowadzały konsumentów w błąd co do właściwości urządzenia.

  • Koszule czy swetry były z innych materiałów niż wynikało z etykiet, ręczniki nie trzymały wymiarów, a obrusy plamoodporne okazały się nieodporne na olej.
  • W 2017 i 2018 r. Inspekcja Handlowa sprawdziła ponad 5 tys. partii ubrań dla dzieci i dorosłych, ręczników, strojów kąpielowych, odzieży sportowej, obrusów.
  • Kontrolerzy mieli zastrzeżenia do ponad 30 proc. produktów, najgorzej wypadły te zbadane w laboratorium.