Logotyp Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Podjęte działania:

  • Przypadkowe połknięcie magnesów lub baterii jest coraz większym problemem wśród dzieci - rodzice powinni być świadomi tego ryzyka.
  • Zwracaj uwagę na to czym bawi się twój maluch, dostosuj zabawki do jego wieku i uważaj na te, które może wykorzystać w inny niż przeznaczony sposób.
  • W związku z informacjami o wypadkach konsumenckich z kulkami magnetycznymi, UOKiK apeluje o przestrzeganie zasad bezpieczeństwa.

Logotyp Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Podjęte działania:

  • Kosmetyki, elektronika, biżuteria — to jedne z najczęściej wybieranych prezentów pod choinkę. Podpowiadamy, jak kupować, by prezent był trafiony.
  • Mikołaj najczęściej przynosi dzieciom zabawki. Pamiętaj, aby wybrana zabawka była nie tylko atrakcyjna, ale i bezpieczna.
  • Zachęcamy do zrównoważonej konsumpcji. Nietrafiony prezent będzie bezużyteczny i obciąży środowisko — wybierajmy mądrze.

Logotyp Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Podjęte działania:

  • Zbliżają się Mikołajki. Sprawdź, czy zabawki jakie kupujesz w prezencie są bezpieczne.
  • Prezes UOKiK wraz z Inspekcją Handlową skontrolowali ponad 200 modeli różnych zabawek. Eksperci zweryfikowali, czy są one dobrze oznakowane i nie zagrażają najmłodszym konsumentom.

Logotyp Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Podjęte działania:

  • Wyprzedaże - okazje czy pułapki? Jak kupować mądrze? Na co zwrócić uwagę podczas zakupowego szaleństwa? – przypomina Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
  • Przy okazji święta wyprzedaży eksperci UOKiK wspólnie z ECK zapraszają na praktyczne porady podczas specjalnego webinaru - 26 listopada o godz. 10.00.

Logotyp Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Podjęte działania:

  • 8 marek płynów do spryskiwaczy pod lupą ekspertów Urzędu.
  • W najnowszym raporcie #UOKiKtestuje weryfikujemy różne cechy płynów do spryskiwaczy. Eksperci z laboratorium UOKiK zbadali je pod kątem zgodności objętości netto i temperatury krystalizacji z deklaracją, zawartości metanolu oraz funkcjonalności opakowań.

Logotyp Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Podjęte działania:

  • Inspekcja Handlowa wzięła pod lupę kojce dla dzieci, żeby zweryfikować  ich bezpieczeństwo i wyeliminować te, które mogą stwarzać zagrożenie.
  • Kontrolerzy zakwestionowali 21 partii produktów z 59 przebadanych, co stanowi aż 35,6 proc. W 9 przypadkach stwierdzili wady zagrażające bezpieczeństwu małych użytkowników.

Logotyp Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Podjęte działania:

  • Inspekcja Handlowa zweryfikowała 167 wykrywaczy tlenku węgla oferowanych przez 84 przedsiębiorców.
  • Ponad 25 proc. z nich jest źle oznakowanych. Jeden ze zbadanych czujników stwarzał realne zagrożenie - nie alarmował, gdy ulatniał się tlenek węgla.

Logotyp Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Podjęte działania:

  • Inspekcja Handlowa skontrolowała, czy kosmetyki dla dzieci są prawidłowo oznakowane oraz czy ich deklaracje marketingowe są zasadne.
  • Sprawdziła również prawidłowość obrotu tymi produktami – czy nie zawierają substancji niedozwolonych i czy nie są udostępniane na rynku po upływie daty ich minimalnej trwałości.
  • Kontrolerzy zakwestionowali jedynie 5,5 proc. z 306 zbadanych partii.