Kojec dla dzieci - czy to bezpieczna przestrzeń dla maluchów?
- Szczegóły
- wiih
- Kategoria: Aktualności
- Odsłony: 343
Podjęte działania:
- Inspekcja Handlowa wzięła pod lupę kojce dla dzieci, żeby zweryfikować ich bezpieczeństwo i wyeliminować te, które mogą stwarzać zagrożenie.
- Kontrolerzy zakwestionowali 21 partii produktów z 59 przebadanych, co stanowi aż 35,6 proc. W 9 przypadkach stwierdzili wady zagrażające bezpieczeństwu małych użytkowników.
Czy jesteśmy odpowiednio chronieni przed "cichym zabójcą"?
- Szczegóły
- wiih
- Kategoria: Aktualności
- Odsłony: 327
Podjęte działania:
- Inspekcja Handlowa zweryfikowała 167 wykrywaczy tlenku węgla oferowanych przez 84 przedsiębiorców.
- Ponad 25 proc. z nich jest źle oznakowanych. Jeden ze zbadanych czujników stwarzał realne zagrożenie - nie alarmował, gdy ulatniał się tlenek węgla.
Oliwki, kremy, płyny do kąpieli - co jest w kosmetyku twojego dziecka? Kontrola IH
- Szczegóły
- wiih
- Kategoria: Aktualności
- Odsłony: 366
Podjęte działania:
- Inspekcja Handlowa skontrolowała, czy kosmetyki dla dzieci są prawidłowo oznakowane oraz czy ich deklaracje marketingowe są zasadne.
- Sprawdziła również prawidłowość obrotu tymi produktami – czy nie zawierają substancji niedozwolonych i czy nie są udostępniane na rynku po upływie daty ich minimalnej trwałości.
- Kontrolerzy zakwestionowali jedynie 5,5 proc. z 306 zbadanych partii.
Niejasne zasady sprzedaży na Vinted.pl - zarzuty Prezesa UOKiK
- Szczegóły
- wiih
- Kategoria: Aktualności
- Odsłony: 453
Podjęte działania:
- Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie wobec litewskiej spółki VINTED prowadzącej serwis, który umożliwia sprzedaż ubrań on-line.
- Zarzuty dotyczą braku ważnych informacji dla konsumentów, dzięki którym mogliby oni uniknąć niekorzystnych dla siebie finansowo decyzji.
- Przedsiębiorcy grozi kara do 10 proc. rocznego obrotu.
Gotowi na sezon jesienno-zimowy? - Inspekcja Handlowa sprawdza jakość kurtek i płaszczy
- Szczegóły
- wiih
- Kategoria: Aktualności
- Odsłony: 351
Podjęte działania:
- Inspekcja Handlowa przyjrzała się oznakowaniu oraz jakość odzieży wierzchniej.
- W wyniku kontroli Inspekcji Handlowej, okazało się, że co 5 przebadana odzież jest błędnie oznakowana.
- Z badań laboratoryjnych wynika, że pojawiają się rozbieżności między deklarowanym a rzeczywistym składem ubrań.
Kampania Prezesa UOKiK "Policz i nie przelicz się!" - siła przekazu dzięki współpracy
- Szczegóły
- wiih
- Kategoria: Aktualności
- Odsłony: 309
Podjęte działania:
- Trwa ogólnopolska kampania społeczna Prezesa UOKiK pod hasłem „Policz i nie przelicz się!”
- Do tej pory w akcję zaangażowało się blisko 180 mediów i instytucji.
- Dziękujemy za dotychczasowe wsparcie i zachęcamy do dalszego włączania się w kampanię.
Strona 6 z 53